חיפוש

השפעת מיקומו של הרכש במבנה הארגוני על השגת מטרות רווחיות וצמיחה

שמעתי מלא מעט מנהלי ואנשי רכש על תפיסות שגויות של בעלי הענין לגבי הרכש:

- הרכש מעקב אותנו

- הם ממוקדים על מחיר בלבד

תפיסות האלו הן המכשול לשילובו של הרכש בשלבים המוקדמים של התהליך בניגוד לסקרים המוכיחים שהרכש משיג חיסכון כפול כשמעורב בשלב המוקדם. לכן מנהלי הרכש צריכים לנקוט יוזמה ולהציג בסיס אנליטי מוצק למערבות מוקדמת של הרכש.

מנהלי רכש צריכים לכמת ולהדגים השפעה של מעורבות מוקדמת כדי לקבל תמיכה מהנהלה הבכירה.

הנתוח צריך לכלול :

- מספר משמעותי של עיסקעות רכש

- חיסכון הממוצע לפי השלב שבו הרכש היה מעורב

- הערכה ראשונית

- בחירת הספק

- חוזה

- ישום

לקבל תמיכה של ההנהלה הבכירה לא מספיק. חייבים להוכיח לבעלי הענין שהתפיסות שלהם לגבי מטרות ותפקיד הרכש שגויות ולהפיג את החששות שלהם. המטרה האמיתית של צוותי הרכש היא להמליץ על ספקים מתאימים לפי כל הקריטריונים הרלוונטיים הכוללים:

- רמת השירות

- איכות

- חוסן פיננסי

- עלות החלפת הספק

- שיקולים ארוכי טווח

- קנין רוחני

TCO -

לא פחות חשוב – להסביר לבעלי הענין שהם בעלי החלטה הסופיים אחרי שהרכש מציג את כל השיקילים לפי הקריטריונים של איכות, שירות, מחיר ועוד שנקבעו לעיסקה הספציפית. היתרון המשמעותי נוסף במעורבות המוקדמת של הרכש הוא בחיסכון שמגדיל את התקציב של יחידה עיסקית רלוונטית.

יישום של המדיניות הזאת ימקם את הרכש במבנה הארגוני במקום הראוי ויאפשר לצוותים להתפתח ולהפוך לגוף בעל השפעה וחשיבות.

הארגון מצידו צריך להגדיר אסטרטגיה של החברה המשלבת קבלת החלטות דרך שרשרת הערך של יחידות עיסקיות התלויות זו בזו ומחזקות זו את זו.

מאת גליה סובול


25 צפיות

צור קשר

03-6966944

iplma@iplma.org.il

ת.ד. 1184 מיקוד 4911101 פתח תקווה

להצטרפות לדיוור הארגון

  • LinkedIn
  • Facebook

אנחנו כאן לכל שאלה

ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל , עמותה ציבורית ומלכ"ר , 1962