יום שבת 28 מרץ 2020
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
Facebook

נראוּת וטכנולוגיה: המפתח לניהול ביקושי שיא בענף הקמעונאות

ההיערכות לביקושי שיא עלולה להיות מלחיצה לרשתות הקמעונאות. צוותים שונים בחברה יקדישו בזמנים כאלה מאמצים גדולים להתכונן למה שנתפס לרוב בתור העונות העמוסות ביותר בשנה. ויש לא מעט כאלה.
03.12.17 / 09:51
נראוּת וטכנולוגיה: המפתח לניהול ביקושי שיא בענף הקמעונאות
03.12.17
נראוּת וטכנולוגיה: המפתח לניהול ביקושי שיא בענף הקמעונאות

 

 

מאת: סבסטיאן סליסקי Sébastien Sliski)), מנהל כללי של פתרונות לשרשרת האספקה, Zetes

*תרגם וערך ניר גרינהאוס, מנהל פיתוח עסקי בזטס ישראל המתמחה בפתרונות ניראות ועקיבות, סיריאליזציה ותהליכים נוספים בשרשרת האספקה. תורגם מתוך כתבה של Zetes  

האנליסטים ישוו את תקופות השיא של השנה הקודמת לאלה שצפויות בשנה הנוכחית, מחלקת משאבי אנוש תיערך לגיוס והעסקת עובדים זמניים ומנהלי מערכות מידע יבחנו את הטכנולוגיות והמערכות שמותקנות במטרה להבטיח מוכנות גבוהה ככל האפשר של החברה. באופן עקרוני אין שום פסול בגישה שיטתית כזו להיערכות לשיאים עונתיים, אך זו לא בהכרח הגישה היעילה והחסכונית ביותר.

תקופות שיא עונתיות כבר לא צריכות להציב קשיים או לעורר פאניקה כפי שהיה בעבר. בין אם רשתות הצרכנות צריכות להעסיק כוח אדם זמני או להשקיע בציוד, אם מותקנים בהן פתרונות אינטואיטיביים וגמישים, הן יוכלו לבצע בנקל גידול או צמצום היקפים לתקופות קצרות מבלי לסבול מהשפעות רציניות על תשתית טכנולוגיות המידע שלהן.

יחד עם זאת, חשוב שרשתות הצרכנות לא ימקדו את מרבית תשומת הלב שלהן אך ורק בתקופות של ביקושי שיא. כבר בעת גיבוש תהליכים שוטפים, המופעלים לכל אורך השנה, יש לדאוג ששרשרת האספקה במלואה תהיה גמישה מספיק כדי להגיב ביעילות ובאופן אוטומטי לביקוש מוגבר, הן בתקופות של ביקושי שיא עונתיים והן בתקופות אחרות. כאשר רשתות משקיעות רק בניסיון לבנות מחדש את אותו הפתרון, בפרט כשמדובר בהיערכות לשיא צפוי או פוטנציאלי, הן חשופות לסיכון שהדברים ישתבשו, כי אין ודאות שהתנהגות הצרכנים ותגובתם יהיו זהות משנה לשנה ואין דרך להבטיח שהמערכות יתמודדו בהצלחה עם הביקושים.

 

 

גמישות תפעולית ונראוּת מוגברת

השילוב בין טכנולוגיות ענן לבין נראוּת מקצה-לקצה בשרשרת האספקה עשוי לחולל מהפכה בפתרונות המכירות לצרכן. אימוץ פתרונות משולבים כאלה בקנה מידה רחב מאפשר לרשתות הצרכנות להשיג ביתר קלות גמישות תפעולית - הן בהיקפים והן ביכולות - של המחסנים, המשלוחים והחנויות.

הפחתת התלות בשימוש במכשיר מסוים, או במספר מכשירים מוגדרים, מאפשרת לרשתות צרכנות להכניס לשימוש מגוון של פתרונות שונים, לפי הצורך ובמועדים הנדרשים. עם זאת, ניתן להשתחרר מהתלות הזאת רק אם דואגים להקים מראש את המערכות הנכונות שיאפשרו גמישות מוחלטת ונראוּת מוחלטת בכל רחבי שרשרת האספקה. למשל, מגמה בולטת שנמצאת כיום בעלייה בתחום הפתרונות לתפעול שרשרת האספקה, החל מהמחסנים ועד לרמת השטח בחנויות, היא שכירת מסופונים ומכשירי כף-יד. ניתן להכניס לשימוש מכשירים כאלה בהתראה קצרה מאד. ואם רשת המכירות לצרכן השקיעה בפתרון מבוסס-ענן, לא יהיה שום קושי להצטייד במכשירים נוספים ולצרף אותם למערכת קיימת ממש בין רגע. אם היה צורך להחליף, לשדרג, או להטמיע מערכת ניהול מחסן (Warehouse Management Systems - WMS) שלמה כדי לספוג את הטיפול בביקושי שיא חשובים, זה היה מחייב התקנה קבועה של משאבים ארוכי-טווח, שלא רק תהיה כרוכה בעלויות גבוהות, אלא גם תגזול זמן רב.

כשמדובר בהיערכות לביקושי שיא, המפתח הוא גמישות וקלות תנועה (agility). רשתות צרכנות זקוקות לגמישות כדי להגיב לא רק לתקופות שיא, אלא גם לתקופות רגיעה, במהלך השנה. ומה שחשוב הוא, שניתן לעשות זאת ללא עקירה והחלפה של מערכות הליבה הוותיקות הקיימות וללא צורך בהרחבה קבועה של תשתית החומרה או צי המכשירים, שיעמדו ללא שימוש במשך כל שאר חודשי השנה לאחר עונת השיא.

אמנם ההיערכות לתקופות שיא במכירות תמיד תהיה חלק חשוב מהמודל העסקי של המכירות לצרכן, אבל הדרך המסורתית שנקטו רשתות הצרכנות לביצוע ההיערכות לקראת תקופות כאלה אינה צריכה להכתיב את האופן שבו הן ייערכו לקראתן בעתיד. אם יוטמעו מערכות שמותאמות היטב לגידול הדרגתי ולגמישות, שמספקות נראוּת בזמן-אמת של נתונים מאירועים מרכזיים ושמרחיבות את האפשרויות של שרשרת האספקה - תכנון ההיערכות לשיאי מסחר עונתיים ייראה אחרת לגמרי. במקום לשבת ולהסתמך על לקחי העבר שהופקו מהשנים הקודמות, רשתות הצרכנות ייהנו מיכולת תגובה יעילה ומיידית לביקושי שיא, ברגע שהם יתעוררו.

קראו עוד אודות הפתרונות שלנו לניהול המלאי במחסן

חברת זטס ישראל הינה חברת בת של זטס אינדסטריס והיא מהווה גם את אחד ממרכזי הפיתוח של זטס אינדסטריס. החברה הינה מובילה בפתרונות מתקדמים לייעול תהליכים בשרשרת האספקה ביניהם פתרונות לניהול קווי האריזה, פתרונות ניראות ועקיבות, תהליכים במחסן, ליקוט קולי, פתרונות סימון פריטים, סריאליזציה, זיהוי אוטומטי של פריטים, בקרת העמסה ואימות אוטומטי של תכולת משלוח, ופתרונות מוביליטי ניידים מתקדמים להוכחת מסירה, סוכני מכירות,  presale ,Van Sales , וניהול הפעילות הלוגיסטית והמכירתית במחסנים או בחנויות.

לפרטים נוספים: nir.greenhouse@il.zetes.com , נייד: 050-6777650 , WWW.ZETES.COM