יום חמישי 20 פברואר 2020
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
Facebook

נסיעת מבחן ראשונה של הרכבת החשמלית

במפעל סימנס בגרמניה בוצעה לאחרונה נסיעת מבחן ראשונה של הרכבות החשמליות החדשות של רכבת ישראל. הקרונועים החדשים יהוו תוספת של 37% למצבת הקרונות של הרכבת עם 1,700 מקומות ישיבה
09.12.19 / 10:18
צילום: רכבת ישראל
09.12.19
צילום: רכבת ישראל

לצד ההתקדמות המשמעותית בהאצת פרויקט החשמול אל תחנות ת״א השלום וסבידור, וכן אל התוואי הצפוני מתחנות אלה, נרשמה בימים האחרונים היסטוריה נוספת בפרויקט, עם ביצועה של נסיעת מבחן ראשונה של הרכבות החשמליות החדשות של רכבת ישראל, במפעל סימנס שבקרפלד (Krefeld), גרמניה.  

 

הקרונועים החשמליים (קרונות בהנעה עצמית ללא קטר) החדשים אשר יהוו תוספת של 37 אחוזים למצבת הקרונות של הרכבת, ויוסיפו 1,700 מקומות ישיבה. כל רכבת תורכב מ-4 עד 14 קרונות בהנעה עצמית חשמלית, ללא צורך בקטר.

 

הקרונועים החדשים יפעלו בקו המהיר לירושלים, וכן בקווים הנוספים שיעברו הסבה לחשמל בעתיד הקרוב. הם יתווספו לצי הרכבות החשמליות שכולל גם את הקטרים החשמליים החדשים והקרונות הדו-קומתיים המוכרים אשר הוסבו לחשמול על ידי רכבת ישראל.

 

לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת. בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.

 

הקרונועים החשמליים הראשונים צפויים להגיע לישראל בסוף שנת 2020, ולאחר מספר חודשים של בדיקות וניסויים, צפויים להיכנס לשירות במהלך שנת 2021.