יום רביעי 24 אפריל 2019
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
Facebook

כביש 31 המשודרג נפתח לתנועה

קטע הדרך האחרון, באורך של כ-6 קילומטרים, נפתח לתנועה ויאפשר לראשונה נסיעה רציפה ובטוחה לאורך כל 31 הקילומטרים של הכביש. מהירות הנסיעה המקסימלית תעלה מ-80 קמ״ש ל-100 קמ״ש
26.11.17 / 09:58
צילום: ששון תירם
26.11.17
צילום: ששון תירם

נפתח לתנועה מלאה כביש 31 המשודרג בין צומת שוקת לערד. זאת, במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לשדרג את כביש 31 בעלות של יותר ממיליארד שקלים.

 

בטקס חנוכת הכביש שהתקיים בשבוע שעבר השתתפו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה והמודיעין- ישראל כץ ושר הביטחון- אביגדור ליברמן, יו"ר דירקטוריון חברת נתיבי ישראל- עודד שמיר, מנכ"ל נתיבי ישראל- ניסים פרץ, ראשי הרשויות ערד וחורה ונציגי התושבים באזור.

 

השר כץ ציין כי כביש 31 שנבנה בסטנדרטים גבוהים ומודרניים, ישפר באופן משמעותי את רמת הבטיחות בכביש ויקצר את משך הנסיעה מערד לבאר שבע. לדבריו, הכביש המשודרג ייתן מענה גם לנפחי התנועה הגדלים הצפויים, בעקבות תכניות הפיתוח המתכוננות באזור.

 

קטע הדרך האחרון, באורך של כ-6 קילומטרים, נפתח לתנועה ויאפשר לראשונה נסיעה רציפה ובטוחה לאורך כל 31 הקילומטרים של הכביש. השר כץ ציין כי עם פתיחתו, מהירות הנסיעה המקסימלית בכביש לכל אורך תעלה מ-80 ל-100 קמ"ש.

 

במסגרת השדרוג, הכביש הורחב לכביש דו-מסלולי, בעל שני נתיבי נסיעה לכל כיוון, נסללו שוליים רחבים והוקמו 6 מפרידנים לאורך הכביש, למניעת עקיפות מסוכנות וסטייה מהנתיב, זאת בנוסף לפס הרעדה בשולי הכביש, המתריע בפני הנהג על סטייה מהנתיב.

 

לאורך הכביש המשודרג הוקמו מעקות בטיחות והותקנו מערכות תאורה חדשות, המתחשבות בהשפעתן הסביבתית באמצעות צמצום זיהום האור. כמו כן,  הוסדרו הכניסות והיציאות לישובים הבדואים שלאורך הכביש, באמצעות מחלפונים. בצמתים הוקמו מעגלי תנועה בטיחותיים, שימנעו התפרצויות של כלי רכב אל הכביש. לצד כל אלה, נבנו מעברים בטיחותיים להולכי רגל ובעלי חיים, שיאפשרו חיבור בטיחותי יותר, והתחשבות במרקם האקולוגי והנופי לאורך התוואי.

 

עלות הקמת הקטע האחרון של הכביש הסתכמה בכ-300 מיליון שקלים. מדובר בקטע הדרך הרביעי והאחרון. הקטע משלים את שדרוגו המלא של כביש 31, המהווה ציר חיבור עיקרי מדרום ים המלח, דרך העיר ערד, למרכז הארץ.

 

יצוין כי העבודות בקטע האחרון של הכביש התעכבו במשך יותר משנה, בשל עתיקות שהתגלו במקום והפקעות שנדרשו כנגד עסקים בלתי חוקיים שהוקמו על תוואי הדרך., וכן בשל תביעות רבות שהוגשו על ידי תושבי הפזורה הבדואית לבתי המשפט.

 

השר כץ ציין כי בנוסף לכביש 31, השקיע משרד התחבורה 1.3 מיליארד שקלים בהארכת כביש 6 דרומה מקרית גת ועד ערד, במטרה לאפשר חיבור נוסף, מהיר ובטיחותי עבור תושבי הדרום.

 

שר התחבורה הוסיף כי משרדו מקדם בשנים האחרונות פרויקטים תחבורתיים בטיחותיים, בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים. מאז קום המדינה לא טופלו כל כך הרבה כבישים אדומים ומוקדי סיכון כפי שטופלו בשנים האחרונות. "אנו הופכים כבישים אדומים לכבישים בטוחים בכל רחבי הארץ. חלק מהמוקדים מטופלים באופן ישיר במסגרת תקציב ייעודי וחלקם האחר מטופל במסגרת מיזמי פיתוח של משרד התחבורה, כפי שנעשה בכביש 31", אמר השר כץ.