יום חמישי 21 מרץ 2019
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
Facebook

דואר ישראל מסכם את 2016: שנת החבילות

במהלך השנה הגיעו כ-52 מיליון חבילות מחו"ל במשקל כולל של 8,100 טון - גידול של כ30% לעומת 2015 אז הוזמנו כ-41 מיליון חבילות. ישראל היא המדינה המובילה ב-OECD בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה
03.01.17 / 10:15
דואר ישראל מסכם את 2016: שנת החבילות
03.01.17
דואר ישראל מסכם את 2016: שנת החבילות

שנת 2016 היא שנת החבילות, כך עולה מנתוני דואר ישראל לסיכום שנת 2016. הציבור הרחב הזמין בשנה החולפת כ-52 מיליון חבילות מחו"ל, במשקל כולל של 8,100 טון, כלומר בכל שניה חולקו בישראל 1.6 חבילות. מדובר בגידול של כ30% לעומת שנת 2015 אז הוזמנו כ-41 מיליון חבילות בשנה. לשם השוואה בשנת 2006 הוזמנו בישראל מחו"ל רק כ-19 מיליון חבילות, כך שמדובר בגידול של 170% על פני עשור.

 

שיאנית ההזמנות, ביחס לגודל האוכלוסיה, היא העיר ראשון לציון עם כ-390 אלף חבילות בשנה, בעוד שתל אביב היא שיאנית ההזמנות כמותית עם מעל 650 אלף חבילות שהוזמנו השנה, אך מדורגת רק במקום החמישי בטבלה ביחס לגודל האוכלוסיה.

 

בחודש דצמבר הוזמנו מחו"ל 6.2 מיליון חבילות, כאשר בנובמבר נשבר שיא ונמסרו ללקוחות כ-7 מיליון חבילות. כמות החבילות הנכנסות לישראל עלתה בחודשים אלו בכ-30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, זאת לאחר מגמה דומה בשנתיים האחרונות.

 

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין: "כמות ההזמנות מחו"ל גדלה בקצב אקספוננציאלי משנה לשנה, וזאת מאחר והציבור הישראלי הבין שיוכל לחסוך עשרות ומאות שקלים בכל קנייה באמצעות הרכישות המקוונות. חברת דואר ישראל נערכה השנה על מנת למסור לציבור את מיליוני החבילות שהוזמנו ובכך סייעה בהורדת יוקר המחייה. על מנת להתמודד עם הגידול המתמשך בהזמנות, פתחנו 300 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום ברחבי הארץ, בשיתוף רשתות וחנויות פרטיות, זאת בנוסף ל-700 היחידות הקיימות, תגברנו יחידות ורכשנו ציוד לבית המיון על מנת למיין ולמסור את כמויות החבילות העצומות.

 

"בחודשים הקרובים" הוסיף גולדשטיין "יושק בית מיון נפחי בעיר מודיעין שיקלוט וימיין עד 100 מיליון חבילות בשנה בטכנולוגיה מתקדמת, שתאפשר שיפור משמעותי בזמני הגעת החבילות לבתי הלקוחות".

 

מסקר שערכה חברת דואר ישראל בחודש דצמבר באמצעות מכון המחקר "שילובI2R" עולה כי 42% מהקונים ברשת, קונים גם באתרים ישראלים וגם באתרי קניות בינלאומיים. 18% אמרו שהם מזמינים רק מאתרים בינלאומיים, 6% אמרו שהם קונים רק באתרים ישראליים, 27% אמרו שהם קונים יותר באתרים בינלאומיים מישראליים ו-7% אמרו שהם קונים יותר באתרים ישראליים מאתרים בינלאומיים.

 

מסקר שערכה חברת דואר ישראל באמצעות מכון שילוב לקראת חגי הקניות, נמצא כי אתרי הקניות הפופולריים ביותר בקרב הישראלים הם עלי אקספרס ו-ebay, ואחריהם מדורגים נקסט ואמזון. על פי נתוני דואר ישראל כ-40% מהחבילות המוזמנות לישראל מגיעות מסין, אחריהן ארה"ב ואנגליה והן מכילות בעיקר ביגוד (54%) הנעלה (29%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (37%) סמארטפונים ואביזרים משלימים (32%) כלי בית (26%), צעצועים (25%) ועוד. 4 מתוך 10 פריטים שמוזמנים באתרים הם מוצרים שאינם פיזיים כמו נופש, טיסות (38%) ובתי מלון (37%) כרטיסים לקולנוע והופעות (39%).

 

מחברת דואר ישראל נמסר כי היא ביצעה בשנת 2016 תמורות רבות לשיפור השירות, על מנת להיערך לכמות החבילות ההולכת וגדלה. במהלך השנה האחרונה איחדה החברה את מוקדי השירות האזוריים תחת מוקד ארצי 171, פתחה כאמור מרכזי מסירת חבילות ברחבי הארץ בנוסף יחידות הדואר הקיימות, חילקה סמארטפונים ואופניים חשמליים לדוורים, החלה לשלוח מסרונים ללקוחות עם הגעת חבילתם לסניף, זאת לצד המשך התייעלות תפעולית כחלק מתוכנית הרפורמה בה החלה בשנת 2014. את הרבעון השלישי של 2016 סיימה חברת דואר ישראל עם 40 מיליון שקל רווח נקי וגידול במרבית מדדי הצמיחה.