יום רביעי 01 אפריל 2020
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
Facebook

אושר: חברות הלוגיסטיקה וההובלה – מפעל חיוני למשק

מסגרת המאבק במשבר הקורונה אישרה הממשלה תקנות לשעת חירום במסגרתן שירותי הובלה, אחסנה ועמילות מכס כמו גם נמלים וספנות הוכרו כמפעל חיוני המחוייב לפעול בעת חירום. אמיר שני: מדובר למעשה באישור סוחף לכל שרשרת האספקה בישראל
23.03.20 / 09:44
אושר: חברות הלוגיסטיקה וההובלה – מפעל חיוני למשק
23.03.20
אושר: חברות הלוגיסטיקה וההובלה – מפעל חיוני למשק

מתוך PORT2PORT

 

לאחר מאמצים קדחתניים אישרה הממשלה, דקות לפני כניסת השבת, את התקנות לשעת חירום במסגרתן יוגבל מספר העובדים במקום העבודה בשל התפרצות נגיף הקורונה.

 

על פי התקנות ובאופן מיידי המגזר הממשלתי יעבור לעבודה למתכונת חירום ויספק שירותים חיוניים תוך צימצום כח האדם לכ-30%, למעט גופים שיוכלו לעבוד ביותר מ-30% ובהם גופי הבריאות, הרווחה והביטחון. נדגיש כי מתכונת החירום תחול גם על גופים שאינם ציבוריים, שגם בהם תתאפשר עבודה מהבית. עסקים פרטיים יוכלו על פי התקנות להמשיך ולפעול כל זמן שלא ישהו בעת ובעונה אחת יותר מ-30% ממצבת כוח האדם או עד 10 עובדים (לפי הגבוה מביניהם).

 

כאמור, כתוספת לתקנות שאושרו היום נכלל סעיף ״שירותי הובלה, אחסנה ועמילות מכס״ המכיר בענף הלוגיטסטיקה וכל החברות הפועלות במסגתו כמפעל חיוני המחוייב לפעול בעת חירום. המשמעות היא למעשה שכל השרשרת הלוגיסטית הוכרה באופן גורף כמפעל חיוני וכל החברות הפועלות לאורך השרשרת ימשיכו לפעול באופן מלא בשעת חירום זו. לעיון בתוספת לתקנות לחצו כאן

 

נדגיש כי בתקנות צויין מפורשות שהכוונה היא ל״שירותי שינוע מטענים והובלה בתחבורה יבשתית, אווירית וימית, ומסופי המטען המשמשים אותם; שירותי אחסנה לרבות בתי קירור וממגורות; סוכן מכס, כהגדרתו בחוק סוכני המכס; משלח בינלאומי כהגדרתו בחוק; מחסן רישוי כהגדרתו בפקודת המכס; מערכת שחרור מכסי מל״מ שער עולמי; עמילות מכס ושילוח סחורות מקומי ובינלאומי.

 

ובנוסף, התקנות כללו בנוסף גם את סעיף ״שליחות ובלדרות״ שהכיר בשירותי שליחות ובלדרות כמפעל חיוני.

 

בסעיף ״נמלים וספנות״ צויין בתקנות שמדובר בתפעול הנמלים, לרבות פריקה וטעינה, אחסנה, שירותי תעבורה ימית, בתי מלאכה, ניהול הנמלים והמסופים העורפיים, וכן סוכנויות ספנות, חברות ספנות וחברות הפיתוח והנכסים כהגדרתה בחוק רשות הספנות והנמלים.

 

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי מדובר בהישג משמעותי. ״מדובר למעשה באישור סוחף לכל שרשרת האספקה שדאגתי לה כולל מסופים, נמלים, מחסנים, מובילים יבשתיים, סוכני מכס, משלחים ובלדרות. כל ההישג הזה נעשה במסגרת תפקידי כסגן נשיא איגוד לשכות המסחר מול משרד הכלכלה, האוצר, החוץ והביטחון – כולם שיתפו פעולה והבינו כי יש לתת לשרשרת האספקה יכולת עבודה של מאה אחוז״. 

 

שני הוסיף כי ״האישור שניתן מכסה למעשה את כל החברות הפועלות בתחום, ללא שמות, ומבלי איפה ואיפה. המדינה, בשמחה רבה, הבינה את הדרכים ואת הדריכות ואישרה את התכנית לאלתר, והיא מאפשרת כמובן להכניס את כל העובדים לפעילות על פי בחירת המעסיקים. כולם יכולים להמשיך ולעבוד ולתפקד ולשרת את מדינת ישראל״. 

 

התעשיינים: מברכים על החלטת הממשלת להחריג את התעשיות המייצאות

 

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, בירך על החלטת הממשלה להחריג את התעשיות המייצאות מתקנות שעת החירום שפורסמו אתמול.

 

תומר אמר כי ״בימים האחרונים התעקשנו להחריג את התעשיות המייצאות, לצד ענפים תעשייתיים רבים נוספים, כדי להבטיח גם ביטחון קיומי וגם עתיד כלכלי למשק הישראלי. תוספת החרגת היצואניות, שהתקבלה, לשמחתי, ברגע האחרון, תאפשר לענף ההייטק להמשיך ולפעול ולא לאבד לקוחות בעולם. אני רוצה להודות לראש הממשלה, שר הכלכלה והתעשייה ושר האוצר שהבטיחו היום שהמשק יוכל לצמוח שוב לאחר המשבר״.

 

 ד״ר צבי מרום, יו״ר איגוד ההייטק אמר:* ״בראש מעיינינו כמובן הבריאות ואנו מחוייבים לעשות ככל יכולתנו לשמור על בריאות התושבים ובריאות עובדינו. במקביל עלינו לחשוב גם על היום שאחרי ולוודא שבמגבלות האפשרויות ובתוך משמעת מירבית אנו שומרים על הציבור, על עצמנו ועל הכלכלה הישראלית״